Tien nieuwe HARRIE’S

Datum: 24 april 2024

Alle collega’s van WerkgeversServicepunt Midden-Brabant feliciteren de tien nieuwe HARRIE’s met hun behaalde certificaat en wensen ze veel succes en werkplezier in de dagelijkse praktijk!

Deelnemers

Stef van der Lee van Weener XL Post, Jef Stokman van Esplanada (Bonheur Horeca Groep), Carolina Dankers-van Meer van Bonheur Golf Exploitatie (Bonheur Horeca Groep), Romy Postelmans van Erco B.V., Ilse Klimowicz van Kattencafé De Spinnerij, Peter Heijliger en June van Dongen van Ceva Logistics, Dennis de Jong van Vebego, Kris Roderburg en Jan-Paul de Valk van Tilburg University. Trainers: Terena Spijkers-Kroon en Manon Pieper

Wat is een HARRIE?

HARRIE staat voor Hulpvaardig, Alert, Realistisch, Rustig, Instruerend en Eerlijk. Een HARRIE-training leid je op tot de ideale collega van iemand met een ondersteuningsbehoefte. Het doel is werkgevers te ondersteunen bij een succesvolle, duurzame plaatsing van mensen die vanuit een kwetsbare arbeidsmarktpositie komen. Iemand met een ondersteuningsbehoefte wordt ook wel een realist genoemd.

‘Ik wil voor iedereen een goede leidinggevende worden’
‘Ik heb geleerd dat ik nog geen goede HARRIE ben, maar dat ik met deze training wel een goede kan worden. Ik ben wat meer van het praktische en resultaatgerichte. Ik ben pas 25 en net uit de luiers. Ik heb er zelf nooit voor gekozen om met realisten te werken, maar ik wil er wel goed mee leren omgaan, want dan kan ik voor iedereen een goede leidinggevende worden’, vertelt cursist Caroline.
Tijdens de HARRIE-training krijgen deelnemers informatie, theorieën, praktijkvoorbeelden en tools om hen te helpen bij de begeleiding. Daarnaast is er in de training ook veel ruimte om ervaringen, ideeën en oplossingen uit te wisselen. Trainer Terena: ‘De deelnemers laten zien hoe divers zowel de werkplekken als de realisten kunnen zijn’. Cursist Kris vond het heel erg nuttig de ervaringen van verschillende bedrijven en deelnemers uit te wisselen: ‘Ik heb een breder blikveld gekregen. Interessant om al die verschillende perspectieven van iedereen te horen. Ik zat eerder te veel in een koker te denken’.

Lekker in zijn vel

Cursist Dennis vertelt: ‘Iedereen is verschillend. Dat klinkt logisch, maar bij ons zitten verschillende realisten in de ploeg en de één wil drie weken van te voren zijn rooster en de ander juist weer niet. Door de training sta ik nu qua communicatie sterker in mijn schoenen en dat helpt bij het elkaar beter begrijpen’. Of zoals June het zegt: ’Ik deed het eerst op mijn gevoel, maar nu heb ik tools en tips gekregen om dingen gerichter op de persoon aan te passen’.

Trainer Terena vat het doel van de training perfect samen: ‘Hoe zorgen we dat de realist lekker in zijn vel zit en een mooie ontwikkeling doormaakt’.

Wil je zelf een HARRIE-training volgen of wil je één van je werknemers opgeven? Meer informatie en aanmelden